Motive pentru care Renault a ales Marocul şi nu România pentru viitoarea uzină Dacia
Uzina Dacia de la Mioveni şi-a atins capacitatea maximă de producţie, iar două noi modele Dacia vor fi produse în Maroc, la aceeaşi capacitate ca în România, informează HotNews. Renault va investi circa un miliard de euro în nordul Africii, iar reprezentanţii companiei spun că au ales Marocul deoarece guvernul african a oferit condiţii mai bune, mâna de lucru este mai ieftină şi pentru că Marocul este poziţionat în apropierea porturilor.
Motivarea deciziei
Renault a decis acum trei ani să facă o mare uzină la Tanger. “Renault are nevoie de o nouă capacitate de producţie foarte competitivă şi am ales Tanger acum trei ani pentru că am avut condiţii foarte bune, un climat politic care ne-a ajutat, susţinere din partea autorităţilor, o mână de lucru mai ieftină şi o situaţie logistică bună”, a spus într-o discuţie cu presa română la Geneva, Jacques Chauvet, şeful regiunii EuroMed la Renault, citat de sursă.
Chauvet suţine că revoltele din Africa de Nord nu pun în pericol producţia din Tanger, care va începe peste aproximativ un an, iar în Algeria şi Tunisia, activităţile comerciale nu au avut de suferit.
Schimbare de poziţii
Prin noua uzină, Marocul devine esenţial pentru Dacia, însă România rămâne a doua ţară ca importanţă pentru Renault. La Tanger se vor produce două modele: un monovolum şi un vehicul comercial. Iniţial, producţia anuală va fi de 150.000 de maşini, iar daca cererea va fi mare, producţia ar putea ajunge la 350.000 de maşini în cinci ani. Contruirea uzinei din Maroc va avea consecinţe asupra celei de la Mioveni, unde va înceta producţia Logan Van, deoarece va fi contruită o utilitară mai modernă în noua uzină.
„Cand am decis să facem fabrica din Tanger a fost pur şi simplu un răspuns la o cerere a guvernului marocan care vrea ca industria auto să fie o prioritate pentru economia locală, iar poziţionarea Marocului în apropierea porturilor şi mâna de lucru ieftină ne-a facut să alegem Tangerul”, spune Chauvet care precizează că totuşi, România rămâne zonă prioritară pentru grup.
Tot în Maroc, la Casablanca, unde sunt produse din 2005 modele Dacia, va fi mutată o parte din producţia Sandero de la Mioveni, astfel încât la uzina românească să fie mai mult loc pentru creşterea producţiei Duster .
În România, Dacia face angajări, iar Renault anunţă că îşi va continua investiţiile. Rămâne de văzut cum se schimbă lucrurile atunci când uzina din Maroc va începe activitatea.