Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a propus deja oficialilor chinezi câteva proiecte de infrastructură

Publicat: 26 11. 2013, 09:14

Investiţiile chinezilor vor ajuta la dezvoltarea infrastructurii feroviare şi rutiere din România. 

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu a propus deja oficialilor din China câteva proiecte.

„Avem un buget insuficient, aşa cum am spus şi în alte rânduri, iar fondurile europene şi bugetul de stat nu acoperă nevoia pe care o avem în dezvoltarea proiectelor de infrastructură. Cred că prin acest parteneriat vom reuşi într-un timp destul de scurt, relativ scurt, să rezolvăm o mare parte din problemele pe care le avem în domeniul acesta al infrastructurii de transport, şi feroviar, şi rutier, şi naval”, a spus Ramona Mănescu.

Ministrul Transporturilor participă, marţi, alături de primul ministru al României, Victor Ponta şi de premierul chinez Li Keqiang, la Forumul Economic şi Comercial China-Europa Centrala şi de Est, care va avea loc la Palatul Parlamentului.

Aici, va prezenta delegaţiei din China o serie de proiecte.

„Unul dintre, cel mai important poate este inelul feroviar al Capitalei care ar facilita accesul în Bucureşti al celor din Ilfov şi nu numai. Se desfăşoară pe o lungime de 82 de km, având 12 staţii CFR. După o evaluare a noastră, acest proiect s-ar ridica la aproximativ 350 de milioane de euro. Din discuţiile pe care le-am avut cu partenerii chinezi, vă pot spune că sunt foarte interesaţi şi de dezvoltarea unor proiecte de infrastructură fie pe Dunăre, fie în portul Constanţa”, a mai spus Ramona Mănescu

Aici, Ministerul Transporturilor a identificat deja două mari proiecte de anvergură: Mall-ul 3 din Portul Constanţa, care presupune dezvoltarea capacităţilor logistice şi de tgransport inter-modal, precum şi Canalul Dunăre Bucureşti.

Aproximativ 1.000 de reprezentanţi ai sectorului privat, public şi de stat vor fi prezenţi la reuniune care are loc în contextul în care China şi UE s-au angajat să crească schimburile comerciale de la 580 miliarde de dolari anul trecut, la 1.000 de miliarde de dolari până în 2020.

De 9 ani consecutiv, Europa este cea mai mare piaţă de export a Chinei, în vreme ce aceasta este pentru livrările externe ale UE a doua piaţă ca mărime, depăşită doar de SUA.

Ramona Mănescu a propus deja oficialilor chinezi câteva proiecte de infrastructură