Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, a atras atenția că la ora actuală nu prea avem „un brand românesc cu valoare adăugată mare”, marți, pe B1 TV, la „Actualitatea” cu Tudor Mușat, dar a explicat că aceeași problemă există și în alte țări care au trecut prin comunism.
„Noi avem o problemă. Când spune Eurostat că ești pe ultimul loc la invoare și cercetare în UE, asta ce înseamnă? Nu neapărat cercetarea aia la care ne gândim noi sau eu, ca fost politehnist, ci practic un brand românesc cu valoare adăugată mare, dar când spun «brand românesc», nu nume românesc, că Dacia a rămas un nume românesc și atât. Un brand românesc cu valoare adăugată mare nu prea avem, recunoaștem acest lucru”, a declarat Mihai Daraban.
„Bine, e un lucru cam valabil în toate țările foste comuniste, că dacă vă uitați și la unguri, și la polonezi, și la cehi, n-au nici ei. Cum noi nu putem pozitiva balanța comercială cu niște soiuri de vin și gemul de Topoloveni, nici ungurii nu o pot face cu kurtoskalacs, că nici ei n-au un brand care să știe lumea de el, un landmark din acesta cu valoare adăugată mare. Valabil și în Polonia, și în Cehia”, a continuat el.
„Acesta este păcatul, dacă vreți, țărilor foste comuniste, care dintr-o anumită relaxare au devenit subcontractori la marile concerne vest-europene. Asta este, e o realitate”, a adăugat președintele CCIR.