Mihai Daraban, CCIR: În Portul Constanța au crescut exponențial cifrele de afacere și profiturile / Calea ferată rămâne „Cenușăreasa” transportului. Traficul de pasageri are o frecvență deșănțată. A ajuns București-Constanța metrou? (VIDEO)
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, a vorbit despre situația din Portul Constanța, în cadrul unor declarații pentru Ștefan Etveș, realizatorul emisiunii „Drumurile noastre” de pe B1 TV, și s-a arătat de părere că traficul feroviar „rămâne în continuare «Cenușăreasa» transportului din varii motive”, inclusiv din cauza „frecvenței deșănțate” a traficului de pasageri pe calea ferată.
Mihai Daraban (CCIR), despre Portul Constanța
Întrebat dacă în cei doi ani trecuți de la izbucnirea războiului din Ucraina se poate spune că s-a reușit schimbarea la față a Portului Constanța, președintele CCIR a confirmat: „Am reușit, pe de o parte. Într-adevăr, în port au crescut cifrele de afacere exponențial, profiturile la fel. Rămâne în continuare acest handicap al infrastructurii. S-au rezolvat în mare parte problemele feroviare din port. Mai rămân drumurile rutiere din port”.
„Eu tot înclin că va trebui, totuși, să ne uităm la proiectul inițial al portului să vedem că el a fost mai mult port feroviar decât port rutier. Cu alte cuvinte, rutier nu prea a fost pregătit să facă față traficului de acum, dar, din păcate, calea ferată rămâne în continuare «Cenușăreasa» transportului din varii motive – și aici nu m-aș lega de infrastructura propriu-zisă existentă, ci pur și simplu de frecvența deșănțată, dacă îmi permiteți, a traficului de pasageri pe calea ferată”, a adăugat Mihai Daraban.
Mihai Daraban: A ajuns București-Constanța metrou?
„Mersul trenurilor înainte de sezonul estival arăta că sunt 15 trenuri dus, 15 întors, de pasageri, și aici vorbesc fie de un automotor, fie de o locomotivă care tractează două vagoane, fie un tren de șase vagoane. Cred că la emisiunea dumneavoastră am văzut sau, în orice caz, la B1 am văzut că a fost un accident feroviar și toți cei șase pasageri s-au salvat”, a continuat oficialul.
„Vă dați seama, la traficul acesta, îți pui problema, domne`, marfa când să mai treacă? Dacă sunt 15 dus, 15 întors, și, repet încă o dată, vorbim de extrasezon. Uitați-vă de curiozitate acum în mersul trenurilor cu trenurile sezoniere și o să vedeți vreo 22 de trenuri. Păi, ce, am ajuns metrou? A ajuns București-Constanța metrou? Că viteza aceea care e rostogolită de mass-media, care nu este o greșeală, cu cei 17 kilometri la oră, e din cauza staționărilor trenurilor de marfă”, a adăugat Mihai Daraban.