Fiscalitatea este singurul cartuș care i-a mai rămas țării noastre în lupta economica internațională, iar ea trebuie să fie foarte predictibilă și ca să atragă investițiile de care avem nevoie, a explicat președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, miercuri seară, la „Actualitatea” cu Tudor Mușat.
„Aș spune cu toată responsabilitatea că singurul atu care ne-a mai rămas în această luptă internațională economică, că s-a vorbit de relocări ș.a.m.d, singurul cartuș care ne-a mai rămas se numește fiscalitate. Am depășit etapa aceea pe care ne-o aducem aminte, cu forță de muncă multă și calificată, e de domeniul istoriei, a plecat la alții. Statul nu are un patrimoniu funciar care să îi permită, de exemplu, să ofere niște terenuri de producție acestor relocări, pentru că trebuie subliniat, investitorul în producție, deci nu în retail, blochează bani în tehnologie, nu blochează bani în metru pătrat astfel încât să îl trimitem la latifundiarul x sau y”, a declarat oficialul.
Șeful CCIR spune că terenurile viabile pentru investiții de anvergură sunt deja la latifundiari.
„Dacă îmi permit niște branduri internaționale, Mercedes e proprietar pe teren doar la Stuttgart și BMW doar la Munchen. În rest, oriunde au fabrici pe planeta Pământ primesc de la autoritățile centrale sau locale primesc terenuri. Dovada cea mai la îndemână pentru noi este ce s-a întâmplat în Ungaria anul trecut la Debrecen, când guvernul maghiar a dat uzinelor BMW un perimetru cu utilitățile aduse la ușă, ceea ce România nu poate, decât să apeleze niște hotline-uri, să dăm telefon la latifundiarii cunoscuți public. Numai ei au terenuri. Vorbim de intravilane, vorbim de terenuri care au acces la autostrăzi, căi ferate și utilități, că nu poți să le dai în mijlocul Bărăganului și să nu ajungă nici cale ferată, nici autostradă”, a explicat Mihai Daraban.
Astfel, României i-a rămas fiscalitatea.
„Ne-a rămas fiscalitatea, pe care fiscalitate trebuie să o avem, pe de o parte, foarte predictibilă, foarte relaxantă, dacă vreți, ca să mai atragem acele investiții de care avem nevoie. Noi tot ridicăm acest semnal în spațiul public despre volumul importurilor românești. Anul trecut am încheiat anul cu 98,4 miliarde de euro”, a continuat președintele CCIR.