Metro a devenit primul lanț de magazine cash&carry din România care a luat decizia să își diversifice activitatea în domeniul vânzărilor online. Inițiativa Metro România nu este una inedită pentru grup, la nivel internațional rețeaua de magazine obținând venituri substanțiale în urma comercializării produselor online.
Noua politică de vânzări online este inplementată prin magazinul virtual Metro Office Direct, de unde clienții retailerului pot achiziționa o gamă largă de produse pe care le pot găsi și în magazinele convenționale ale grupului.
Grupul își menține și pe internet politica de a se adresa în exclusivitate persoanelor juridice care dețin un card de cumpărături emis de Metro. Pe internet, potrivit site-ului companiei, sunt disponibile câteva mii de produse, din opt game diferite ce includ mobilier, papetărie, IT, electrocasnice sau auto.
Din punct de vedere al politicii de prețuri compania nu face diferențe între mediul virtual și magazinele fizice, produsele având aceleași prețuri și beneficiind de aceleași promoții și în magazinul online, potrivit money.ro.
Sistemul de vânzare la distanță al celor de la Metro beneficiază și de asistență telefonică, achizițiile putându-se face și telefonic cu ajutorul unui operator uman. Pentru moment cei care lansează comenzi online beneficiază de livrare gratuită în toată țara.
Plata se poate face ramburs sau electronic cu cardul de credit, produsele comandate care se află în stoc fiint expediate către client în următoarea zi lucrătoare. În cazul produselor voluminoase precum piesele de mobilier comanda urmând a fi trimisă către cclient în maxim 7 zile lucrătoare.
Implementarea vânzărilor online este pentru Metro un succes la nivel de grup, raportul financiar al companiei de săptămâna acesta arătând că “business-ul online se dezvoltă bine”.
Rezultatele bune obținute de magazinele online din țările unde este prezent grupul au fost subliniate și de șeful Metro AG, Olaf Koch. „Pe acest segment aflat în expansiune am făcut progrese importante în toate diviziile”, a spus el.