Mega Image a primit o amendă de 2 milioane de euro pentru preţul uleiului

Mega Image a primit o amendă de 2 milioane de euro pentru preţul uleiului

Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu o amendă în valoare de 10,08 milioane de lei (aproximativ 2 milioane de euro) pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, anunță spotmedia.

Informații false despre prețul cu care se vindea litrul de ulei la Mega Image

Autoritatea a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piaţă, o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image.

Astfel, spre exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la preţul indicat.

„Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite.

Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Consumatorii nu au alt instrument decât Monitorul Prețurilor pentru a afla prețul corect al produselor

Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este o aplicaţie online, lansată de Consiliul Concurenţei, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare.

Datele din Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanţurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Mega Image este parte din grupul olandezo-belgian Ahold-Delhaize şi are în România circa 11.000 de angajaţi şi peste 920 de supermarketuri şi magazine de proximitate

Urmăriți B1TV.ro și pe
`