Master Planul de Transport a fost publicat: Prevede construcţia a 1.300 km de autostradă, cu 13,7 miliarde euro

Master Planul de Transport a fost publicat: Prevede construcţia a 1.300 km de autostradă, cu 13,7 miliarde euro

Ministerul Transporturilor a publicat joi varianta finală a Master Planului de Transport, care promite construcția a 1.300 de kilometri de autostradă. Costul total al lucrărilor se va ridica la circa 13 miliarde de euro.

Documentul transmis miercuri CE mai prevede construcţia de drumuri expres, cu o valoare totală estimată de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, în sumă totală estimată de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimată de 190,1 milioane euro (343 kilometri) şi variante de ocolire, în sumă totală estimată de 461 milioane de euro (175,8 kilometri).

Pe lista de proiecte prioritare pentru autostrăzi se află Sibiu – Piteşti (116,6 kilometri, 1,674 miliarde de euro), Bacău – Paşcani (81,2 kilometri, 485,52 milioane de euro), Comarnic – Braşov (58 kilometri, 997,75 milioane de euro), Sibiu – Braşov (120 kilometri, 816,44 milioane de euro), Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea) (74,5 kilometri, 304,43 milioane de euro), Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (135 kilometri, 1,129 miliarde de euro), Nădăşelu – Suplacu de Barcău (93,3 kilometri, 1,003 miliarde de euro), Craiova – Piteşti (124,3 kilometri, 899,41 milioane de euro), Tg. Mureş – Tg. Neamţ (183,8 kilometri, 2,943 miliarde de euro), Inel Bucureşti – A0 (102 kilometri, 1,335 miliarde de euro), Braşov – Bacău (160 kilometri, 1,845 miliarde de euro), Ploieşti – Comarnic (51,3 kilometri, 306,77 milioane de euro).

Cea mai scumpă autostradă, pentru care se vor cheltui 2,9 miliarde de euro, este cea de la Târgu Mureș la Târgu Neamț. Totodată, Sibiu – Pitești va avea un cost de 1,6 miliarde de euro, iar pentru tronsonul Comarnic – Brașov va fi alocat un miliard de euro.

Cel mai scump kilometru de autostradă va fi construit pe autostada de la Comarnic – Brașov, pe segmentele Posada – Azuga sau pe Azuga – Surduc. Acesta va costa nu mai puțin de 21 de milioane de euro.

În proiect se regăsește și Varianta de ocolire a Bucureștiului, pentru care va fi alocat un buget total de 1,3 miliarde de euro, cu un kilometru in valoare de 13,1 milioane de euro.

 

Urmăriți B1TV.ro și pe
`