Mai mult de o treime dintre cei mai mari 100 de cumpărători de publicitate ai Twitter și-au oprit activitatea pe rețeaua de socializare în ultimele două săptămâni, a constatat o analiză Washington Post.
Experții americani subliniază faptul că acest lucru s-a întâmplat odată cu preluarea platformei de către Elon Musk.
Wall Street privește Twitter ca pe o companie care se mișcă prea încet pentru a promova produse și a ajuta la o creștere a veniturilor.
Și, în timp ce Musk încearcă să reducă costurile și să găsească forme alternative de venituri, platforma este încă dependentă de publicitatea pe care o vinde.
Anul trecut, aproape 90% din veniturile companiei de 5 miliarde de dolari au provenit din publicitate, în timp ce restul au provenit din licențierea datelor și alte servicii, potrivit documentelor oficiale.
Neîncrederea brandurilor în Twitter, dublată de controversele cauzate de venirea lui Elon Musk la conducerea platformei au fost accentuate și de decizia acestuia de a concedia o bună parte din personal, inclusiv mulți angajați din echipa de vânzări.
Twitter este recunoscut drept o platformă pentru marile corporații care vor să se adreseze unui public mare și divers prin campanii de publicitate de brand.
De asemenea, acestea sunt genul de companii care sunt gata să taie fondurile pentru publicitate când situația economică se înrăutățește sau atunci când rețelele sociale nu mai reprezintă o opțiune viabilă.
Experții din publicitate reevaluează Twitter, aflat acum în haos, deoarece Musk face schimbări dramatice atât la nivelul personalului, cât și al platformei.
Miliardarul a redus aproximativ jumătate din forța de muncă și apoi a emis un ultimatum care a determinat sute de alți angajați să renunțe, inclusiv mulți implicați în asigurarea faptului că site-ul nu oferă conținut cu care agenții de publicitate ar prefera să nu fie asociați.
Nu toate problemele cu care se confruntă Twitter au legătură cu Elon Musk, unele dintre acestea tind să fie cauzate chiar de modul în care platforma se ocupă de publicitate: adresându-se potențialilor clienți ai brandurilor care apelează la aceste servicii.
În contrast, companiile ca Facebook și Google, sunt cunoscute pentru faptul că oferă comercianților posibilitatea de a-și direcționa campaniile publicitare către o selecție personalizată de utilizatori care au șansele cele mai mari să cumpere produsul/serviciul după ce văd sau dau clic pe reclame, un fenomen cunoscut sub numele de marketing cu răspuns direct.