Mâncarea expirată: Gunoi pentru unii, afacere pentru alții! Ideea genială prin care un antreprenor a salvat peste o mie de tone de alimente

Mâncarea expirată: Gunoi pentru unii, afacere pentru alții! Ideea genială prin care un antreprenor a salvat peste o mie de tone de alimente
sursă foto: hkinsurance.com

Nu doar fundațiile de binefacere adună produsele alimentare care se apropie sau chiar și-au depășit data de expirare, relatează stirileprotv.ro. Primul lanț de supermaketuri care vinde mâncare expirată a apărut pe piață, produsele fiind cu până la 80% mai ieftine.

Publicația susține că ideea îi aparține unui antreprenor din Germania, care a văzut în asta o oportunitate de afacere și a deschis primul lanț de supermaketuri care vinde mâncare expirată.

„În Germania, ca în mai toate ţările, poţi vinde mâncare şi după ce a depăşit termenul de valabilitate. Eşti obligat să specifici asta pe etichetă, altfel ar însemna să înşeli clientul. De asemenea, responsabilitatea este transferată la comerciant după data expirării, aşa că îţi asumi un anume risc”, a spus fondatorul, pe numele său Raphael Fellmer.

Acesta se aprovizionează de la atât de la magazinele mai mici, cât și de la fermierii locali sau producătorii mari care nu doresc să-și asume acest risc. Prin urmare, marfa de pe raft diferă de la o zi la alta, dar are în orice caz prețuri mai mici cu 30-80% față de cele obișnuite.

„Chiar dacă e expirată deja, mâncarea nu se strică imediat. Ar trebui să ne încredem mai mult în simţurile noastre, să deschidem un iaurt sau alt produs, să-l mirosim şi să ne uităm la el. De cele mai multe ori, sunt încă bune zile, săptămâni sau chiar ani după data expirării”, a spus Raphael.

Ideea sa a luat naștere în condițiile în care Germania aruncă anual 18 milioane de tone de mâncare, în 40% din cazuri aceasta fiind irosită de gospodării, în timp ce alte 20% nici nu apucă să ajungă la consumatori.

„Mai ales în societatea în care trăim, suntem condiţionaţi să vedem aspectul lucrurilor şi să ne pese mai puţin de ce e în interior. De asta cred că supermarketul ăsta e o idee bună. Şi e ieftin, să nu uităm”, a spus domnul Fellmer.

Antreprenorul a deschis primul magazin în anul 2017, dar sursa citată notează că în acest moment are deja patru în Berlin. Acesta a făcut un calcul, în urma căruia a ajuns la concluzia că a salvat de la groapa de gunoi 1.000 de tone de mâncare, în condițiile în care peste 1.200 de clienți le trec pragul zilnic.

Cu toate acestea, scrie aceeași sursă, nu toată lumea a primit cu entuziasm inițiativa sa. O organizație non-profit din capitala Germaniei, care distribuie gratuit mâncarea aflată pe punctul de a expira, se teme că distribuitorii mari vor ajunge să prefere supermaketurile lui Raphael, astfel încât să-și recupereze o parte din investiție.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`