Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au crescut cu 22,4% în primele şapte luni ale anului, la 66.836 de unităţi.
Acesta a fost cel mai puternic avans dintre mărcile cu vânzări semnificative, în timp ce piaţa a urcat cu 1,9%, la 1,1 milioane de maşini.
Cota de piaţă a mărcii a urcat de la 5,05% în urmă cu un an la 6,06%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile, relatează Mediafax.
Lancia şi Jeep au fost singurele mărci care au înregistrat o creştere mai puternică a înmatriculărilor decât Dacia, de 79%, la 4.601 autoturisme, respectiv de 40,9%, la 875 de unităţi.
Vânzările grupurilor franceze au crescut cu 7,5%, la 621.498 de unităţi, în timp ce producătorii străini au consemnat o scădere de 4,5%, la 481.031 autoturisme.
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au avansat cu 12,3%, la 285.512 autoturisme, iar cele ale PSA Peugeot Citroen cu 3,6%, la 334.244 unităţi.
Brandul Renault a crescut cu 9,6% în intervalul analizat, la 219.676 autoturisme.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.