Clienții băncii ING s-au revoltat după ce au fost contactați de reprezentanții instituției pentru a fi întrebați amănunte despre activitățile economice pe care le desfășoarăocupă și despre proveniența banilor pe care îi au în cont, iar în momentul în care au refuzat să ofere aceste detalii s-au trezit cu conturile închise, fără a fi notificați, potrivitLibertatea.ro.
Chiar dacă și-au recuperat banii ulterior, aceștiaconsideră că informațiilepe care banca le cere sunt mult prea confidențiale și vor să amenințăsă sesizeze Avocatul Poporului.
Instituția bancară a confirmat practica, însă spune că se aliniează uneidirectiveeuropeanecare obligă instituțiile financiare să își actualizeze datele despre clienți, menită să combată infracțiunile, potrivit sursei citate.
”Aceste verificări sunt obligatorii, iar suplimentar informațiilor de identificare, clienții trebuie să ofere și o serie de informații precum ocupația, scopul și natura relației de colaborare cu banca, sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relației de afaceri, etc. Aceste informații permit băncii să își îndeplinească obligația legală de a avea un profil al clientului astfel încât să detecteze comportamente neobișnuite și să le poată raporta autorităților relevante atunci când este nevoie”, a transmis ING.
Legea cere raportarea către Oficiul pentru Combaterea Spălării Banilor a oricărei tranzacții în numerar de peste 10.000 de euro și a datelor privind părțile implicate în tranzacțiile online de peste 15.000 de euro. Pentru remiterile de bani, rapoartele se fac începând de la suma de2.000 de euro.