Indicatorul Big Mac reflectă puterea de cumpărare a românilor: Un român îşi poate cumpăra dintr-un salariu de patru ori mai puţini hamburgeri Big Mac decât un neamţ
Diferența între salariul unui român și a cetățenilor din occient a fost măsuratăd e cutrând cu ajutorul indicatorului "Big Mac". Acest index a fost inventatîn urmă cu 30 de ani de publicația The Economist și compară preţul acestui produs, cel mai cunoscut preparat al McDonald’s, în diferite țări, scrie ZF.
De aici reiese că un angajat român care câştigă salariul mediu pe economie de circa 520 de dolari pe lună îşi poate permite să-şi cumpere lunar 148 de hamburgeri Big Mac, pe când un angajat german care câştigă aproape 2.500 de euro net pe lună îşi permite de patru ori mai mulţi astfel de hamburgeri.
DE asemenea, în Ungaria, ţară în care salariul mediu este cu 25% peste cel din România, un angajat îşi permite să cumpere 205 hamburgeri Big Mac într-o lună, cu 57 mai mulţi decât în România.
McDonald’s România este liderul pieţei locale de restaurante cu 67 de unităţi şi afaceri de 120 de milioane de euro anul trecut.