În timp ce analizează noile taxe și impozite, Guvernul înființează AMEPIP, super-agenția cu bugetari plătiți cu spor de 50%. Noua instituție va avea aproape 100 de angajați și opt mașini
Guvernul are pe agenda ședinței de joi o hotărâre referitoare la organizarea și funcționarea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), o instituție care va gestiona companiile de stat. Potrivit G4Media, în proiectul de HG sunt prevăzute venituri uriașe pentru noua structură: un tarif de monitorizare de până la 0,1% din veniturile totale ale companiilor de stat, plus 30% din amenzile aplicate companiilor de stat care nu îndeplinesc diverse condiții.
În timp ce analizează noile taxe și impozite, Guvernul înființează AMEPIP
AMEPIP ar urma să aibă angajați plătiți cu 50% în plus față de salariul normal, iar înființarea instituției vine în contextul în care coaliția analizează un pachet de măsuri fiscale pentru a diminua deficitul bugetar. Liderii PSD și PNL negociază introducerea de noi taxe și impozite, precum și majorarea unora care deja există.
Același proiect de HG prevede un număr maxim de 88 de posturi pentru AMEPIP, posturi la care se adaugă un președinte și doi președinți – fiecare cu cabinet propriu, plus un secretar general.
În plus, AMEPIP va avea opt mașini, deși agenția are doar trei demnitari.
În nota de fundamentare se menționează că personalul angajat va primi din start un spor de 50% față de salariile normale de încadrare.
Președintele și vicepreședinții AMEPIP vor fi numiți prin decizia premierului, la propunerea secretarului general al Guvernului, după un proces de selecție. În actualul cabinet, secretar general este Mircea Abrudean de la PNL.
AMEPIP va avea președinte cu diplomă de licență în domeniul juridic, economic, al adminstrației publice sau al managementului, vechime de cel puțin 10 ani de experiență profesională în domeniul economic sau financiar, de management sau juridic, dintre care minim șapte ani în funcții de conducere executivă în societăți cu capital privat, în întreprinderi publice sau în funcții de conducere în administrația publică, perioadă în care a exercitat atribuții de conducere sau supraveghere asupra unor întreprinderi publice.