În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, ANRE a dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză.
Comunicatul ANRE anunță că în urma finalizării acțiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:
Neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia.
Netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;
neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.
Astfel, pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, a fost sancționat contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.