Groupon, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa online de vouchere, şi-a anunţat clienţii că va înceta să opereze în România, după ce a înregistrat pierderi de 10,9 milioane de lei în perioada 2011-2013 şi afaceri anuale care au variat între 1,74 şi 2,75 milioane de lei.
Motivul retragerii din România, prezentat într-o scrisoare adresată clienţilor şi postată pe groupon.ro, este rata redusă de utilizare a Internetului, care a determinat o profitabilitate sub aşteptări.
„Nu am luat cu uşurinţă această decizie. Dar, după o analiză riguroasă a pieţei din România, am hotărât să ne încetăm operaţiunile în această ţară, cu începere din 3 septembrie 2014. Regretăm să vă aducem la cunoştinţă că nu vă vom putea oferi noi promoţii în viitor. Printre altele, rata redusă de utilizare a internetului din România a determinat o profitabilitate sub aşteptări, ceea ce a dus, în cele din urmă, la această decizie. Deoarece nu se întrevede posibilitatea de a realiza profituri în România în viitorul apropiat, am luat decizia de a înceta imediat serviciile noastre”, se arată în scrisoarea semnată de Luke Massery, vicepreşedinte regional în cadrul Groupon.
Posesorii de cupoane de reducere Groupon valabile în perioada următoare le vor putea utiliza până la data înscrisă pe cupon sau pot cere returnarea banilor, potrivit reprezentanţilor companiei.