Grexit, Euroghedon, Geuro sau Acropolipsa – cuvintele inventate pentru a descrie criza din Grecia și zona euro
Criza financiară cu care se confruntă Grecia a creat și o nouă terminologie pentru a descrie ceea ce se întâmplă în această țară și în zona euro. „Grexit”, „Geuro”, „Euroghedon”, „Neuro” sau „Acropolipsa” au ajuns cuvinte folosite în mod curent de jurnaliști și bancheri, relatează cotidianul american Wall Street Journal citat de Mediafax.
În februarie, Citigroup a introdus termenul „Grexit” – Greek euro exit – care descrie ieşirea Greciei din zona euro. Deși a fost întâmpinat inițial cu reticență, cuvântul este utilizat la scară largă în prezent de către analiști și investitori.
Deutsche Bank a creat luni cel mai nou cuvânt pentru a ”ilustra” ideea folosirii unei monede separate de Grecia fără a părăsi complet zona euro. „Inevitabil, moneda se numeşte «Geuro»”, scriu ironic cei de la Wall Street Journal.
Cuvintele deja consacrate sunt „Euroghedon” (Eurogeddon) şi „Acropolipsa” (Acropolypse), potrivit Wall Street Journal, care adăugă că „Grelection” (Greece election – alegeri în Grecia), inventat de Rabobank, nu va rezista la fel de mult.
Pe o poziție mai înaltă în această listă a creativității se află „drachmail” (drachma blackmail – şantajul drahmei). Termenul inventat de editorul Channel 4 Faisal Islam, este definit ca „folosirea conştientă a unei eventuale ieşiri dezordonate a Greciei din zona euro ca instrument de negociere”.