Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNÎPMMR) a lansat în parteneriat cu Google România un proiect ce vizează pregătirea companiilor mici şi mijlocii pentru activitatea de export.
Proiectul „Pașaport de export” a demarat pe 1 februarie 2020, va fi implementat în perioada februarie 2020 – august 2021 şi vizează îmbunătăţirea aptitudinilor necesare pentru activităţile de export ale angajaţilor IMM-urilor din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Nord-Vest, Sud şi Vest. Valoarea acestuia se ridică la aproximativ 1 milion de euro.
„Proiectul, în esență, înseamnă educația a aproximativ 400 de angajați din imm-uri cu privire la ceea ce înseamnă dezvoltarea competențelor pentru activitățile de export. Google România a venit alături de noi partener în acest proiect. Google România are o serie de concepte cu privire la ceea ce înseamnă instrumentele sau dezvoltarea instrumentarului pentru imm-uri pentru activitățile de export. Noi considerăm că digitalizarea și exportul merg împreună fiind concepte care se susțin reciproc”, a declarat Florin Jianu, președintele CNÎPMMR, într-o conferință de presă.
Directorul de marketing al Google România, Dan Oros, a prezentat și felul în care gigantul IT vrea să ajute anteprenorii din România pentru a putea intra pe export.
„În România undeva la 2% din imm-uri exportă în acest moment. Este un procent extrem de mic și noi considerăm că exportul este oportunitatea țării de a accelera dezvoltarea economică a țării. Tocmai din acest considerent exportul a devenit o prioritate și pentru noi la Google. Anul trecut am lansat Market Finder, instrument gratuit ce poate fi folosit de orice companie care vrea să exporte să înțeleagă mai bine unde poate să exporte. Suntem bucuroși să ne alăturăm aceste inițiative unde, foarte specific, vom colabora împreună la cursuri și la programe educaționale pentru exportatori, precum și la dezvoltarea unui ghid pentru exportatori.
Când vorbim de unde putem noi să contribuim cel mai mult, sunt trei direcții mai mari. În primul rând să ajutăm companiile să aleagă țările potrivite unde să exporte pe baza datelor. În funcție de căutările din țările respective pentru produsele pe care ei le produc și în funcție de alți indicatori pe care îi putem pune la dizpoție. În al doilea rând cu procesul de export propriu-zis, adică să înțeleagă partea de logistică, de plăți, partea legală, partea de angajare a anumitor colaboratori. Noi punem la dispoziție studii de caz din toate aceste țări pentru ca ei să înțeleagă mai bine acest proces de export. Și nu în ultimul rând partea de marketing, pentru că odată ce decizi să exporți e important să înțelegi cum poți să ajungi la clienții din țările respective și noi îi ajutăm să facă acest lucru”, a declarat Dan Oros de la Google România.
Ca urmare a implemntării proiectului, cel puțin 400 de angajați vor dobândi competențe suplimentare cu privire la activități de internaționalizare/ export și cel puțin 40 de IMM-uri vor fi ajutate să introducă programe de învățare la locul de muncă pentr angajații proprii.