Filiala britanică a gigantului publicitar Havas Group a decis să oprească orice cheltuieli pentru Google și Youtube după ce reclame ale clienților săi au apărut online lângă “conținut îndoielnic sau nesigur”, scrieAdvertisingAge.
"Havas Group U.K. a luat această decizie în numele clienților săi din Regatul Unit, printre care se află O2, Royal Mail, BBC, Dominos și Hyundai Kia, de a întrerupe orice investiție în Youtube și Google Display Network (GDN)” potrivit unui comunicat de presă.
Acest anunț important vine în contextul unei dezbateri tot mai aprinse privind industria reclamelor digitale, comercianții solicitând progrese în privința unor provocări precum măsurarea vizionărilor de reclame sau garantarea siguranței brandului în online.
Procter &Gamble, cel mai mare cumpărător de reclamă din lume, a mărit anul acesta presiunea din industrie, anunțând că nu va plăti pentru servicii care nu îndeplinesc condițiile sale. Hyundai și alte mari companii au descoperit că reclamele lor au apărut luna trecută alături de clipuri ce sprijină terorismul, ceea ce a făcut ca Federația Mondială a Publicitarilor să ceară Google și altora să fie mai vigilenți.
Greg Paull, director la firma de consultanță de marketing R3 califica decizia Havas “drept o mutare îndrăzneață, menită cu siguranță să fie atât un șoc cât și o salvă de avertizare”.
Și prestigioasa publicație The Guardian și-a retras reclameledistribuite prin intermediul Google și YouTube, ce prezentau oferta pentru membrii comunității sale online, deoarece acestea au fost plasate automat alături de material extremist. Reclamele erau livrate prin platforma de programmatic advertising AdX, aparținând Google.