Tarom estimează că va încheia anul pe minus. După ce în 2014 compania a înregistrat pierderi de aproape 25 milioane de euro, în 2015 sunt prevăzute pagube de aproape 11 milioane de euro.
Conducerea Tarom se scuză și spune că mentenanța celor 23 de avioane este prea scumpă.
„Dintr-un raport de audit financiar rezultă că aproximativ 30 milioane de euro/an, din valoarea totală a mentenanței avioanelor, sunt cheltuieli nejustificabile din cauza achiziției pieselor de schimb și componentelor la suprapreț. Pierderea acumulată în ultimii 15 ani este de aproximativ 500 milioane de euro. Nu avem personal tehnic super-calificat în departamentul întreținere linie din cadrul TAROM. Se achiziționează piese sau componente după ureche“, a declarat Tiberiu Ţiclea, director general administrativ al companiei, pentru Capital.
Jumătate din flota Tarom are o vechime mai mare de 22 de ani, motiv pentru care Christian Heinzmann, managerul companiei, a cerut autorităţilor în repetate rânduri un plan de înnoire a aeronavelor.