Anul viitor, hipermarketurile deja existente în București ar putea avea un nou concurent, respectiv retailerul francez Leclerc. Primul magazin ar urma să fie construit pe fosta platformă a producătorului de substanțe chimice Chimopar din Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, cumpărată în 2011 de Meveco Holding, relatează Mediafax.
“Meveco este în negocieri avansate cu doi importanți retaileri care doresc să intre pe piața din România. Compania intenționează să închirieze două suprfețe din terenul achiziționat de la Chimopar pentru construirea a două magazine, unul de 16.000 de metri pătrați, care vor fi alocați unui retailer de bricolaj, iar 14.000 de metri pătrați vor reveni companiei Leclerc, retailer alimentar francez”, au declarat surse din piața de retail.
Se pare că Leclerc va fi un concurent serios pentru retailerii de pe piața din România, ținând cont că politica grupului impune comercializare tuturor produselor la tarife cu până la 5% mai mici față de media națională. Compania are o divizie de marketing a cărei principal atribut este să analizeze prețurile practicate de concurență și să stabilească tarife cu cel puțin 2,5% mai mici pentru fiecare produs de pe raft.
Leclerc are o rețea de 627 de hypermarketuri, supermarketuri și magazine în Franța, Italia, Polonia, Portugalia, Spania și Slovenia. În 2010, grupul a avut o cifră de afaceri la nivel global de 31 de miliarde de euro.