Firma care deţine contractul de mentenanţă al cardurilor de sănătate este în insolvenţă. Contractul încheiat iniţial avea o valoare de nu mai puţin de 25 de milioane de euro.
Acum, societatea cu probleme are 10 angajaţi din cei 200 care erau anul trecut, iar CNAS spune că nu va da banii dacă firma nu face faţă contractului.
În anul 2012 consorţiul HP România şi Novensy Corporation a câştigat licitaţia prin care se angajează să furnizeze Casa Nationale de Asigurări soluţia IT pentru introducerea cardului electronic. Doi ani mai târziu, una dintre societăţi, Novensy Corporation, firma care ar trebui să se ocupe de mentenanţa cardului cere instanţei intrarea in insolvenţă, iar numărul angajaţilor a ajuns de la 200, la 10, scrie site-ul cursdeguvernare.ro.
Cu toate acestea, atât CNAS cât şi ministerul Sănăţii dă asigurări că nu sunt probleme.
„La momentul respectiv contractul a fost câștigat de un consorțiu iar contractul dintre Casa Națională și acest consorțiu nu cuprinde aceasta societate. Societatea respectivă era în contract cu HP-ul. Noi avem contract cu HP-ul , este cel răspunzător de tot ce se întâmplă. Nu afectează de nici un fel Casa Națională, nu suntem într-o relație contractuală. Ei trebuie să își respecte toate obligațiile contractuale. Altfel nu își încasează banii.
Precizăm că nu sunt probleme în asigurarea mentenanței sistemului cardului de sănătate, iar situația companiei care derulează contractul – insolvența, nu împiedică derularea și finalizarea contractului. De asemenea, specialiștii CNAS monitorizează permanent modul în care funcționează sistemul cardului electronic de sănătate, care va deveni obligatoriu de la 1 septembrie, dată de la care serviciile medicale se acordă și decontează doar cu acest instrument”,a spus președintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Pentru români, cardul de sănătate ce i-a ţinut pe la cozi la Casa de Asigurări este obligatoriu de la 1 septembrie.