Financial Times: Reputația programului de privatizare din România are de suferit. Investitorii interesați de Tarom sau CFR Marfă să ia aminte

Financial Times: Reputația programului de privatizare din România are de suferit. Investitorii interesați de Tarom sau CFR Marfă să ia aminte
Foto: bitfm.ro

Reputația programului de privatizare din România are de suferit, după cazul Oltchim, iar investitorii interesați de Tarom sau CFR Marfă trebuie să ia aminte la acest exemplu.

Într-un comentariu postat pe blogul Financial Times, jurnaliştii străini scriu că privatizările în România și-au câștigat reputația de a fi controversate și confuze.

Pe de altă parte, susţine agenţia Mediafax, că Executivul va relaxa semnificativ condiţiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţia de privatizare, cum a procedat şi în cazul Oltchim, solicitând în acelaşi timp dovezi privind experienţa în domeniu şi resursele financiare.

Ultima, vânzarea de urgență a combinatului chimic Oltchim are toate „ingredientele”, scrie Financial Times: o companie de stat aflată în pierdere, presiuni internaționale pentru un acord rapid, un magnat controversat, atitudinea stângace a guvernului în gestionarea cazului și, acum, îndoieli serioase privind viitorul companiei.

Investitorii interesați de companii precum Tarom sau CFR Marfă trebuie să studieze cu atenție exemplul Oltchim, mai notează publicația.

Pe de altă parte, într-un document citat de Mediafax, se arată că Guvernul va relaxa semnificativ condiţiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţia de privatizare, cum a procedat şi în cazul Oltchim.

Condiţiile au fost introduse într-un nou proiect al strategiei de vânzare a companiei, datat 24 septembrie, care diferă substanţial de forma lansată în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor la 11 septembrie, în ceea ce priveşte cele două condiţii.

Executivul intenţionează să vândă prin licitaţie cu strigare un pachet de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum şi pachetul care va fi deţinut de stat în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.

Stadiul privatizării CFR Marfă a fost analizat în şedinţa de săptămâna trecută a Guvernului. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au declarat însă că Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiţii, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operaţională.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`