Facebook a fost amendată în italia de către autoritățile antitrust din cauza modului în care a colectat datele personale ale utilizatorilor. Compania a fost sancționată cu 7 milioane de euro.
Potrivit autorității, companiile Facebook Ireland Ltd. și Facebook Inc. „nu au respectat avertismentul de eliminare a practicii incorecte privind utilizarea datelor utilizatorilor și nu au publicat declarația de rectificare solicitată de autoritate”, care a fost prescrisă în prevederea emisă împotriva lor, în noiembrie 2018.
Autoritatea a interzis răspândirea ulterioară a practicii înșelătoare și a dispus publicarea unei declarații de rectificare pe homepage a site-ului de internet al companiei pentru Italia, pe aplicația Facebook și pe pagina personală a fiecărui utilizator italian înregistrat.
Facebook ar fi indus în 2018 prin înșelăciune utilizatorii să se înregistreze pe platforma sa, neinformându-i imediat și în mod adecvat – în timpul activării contului – cu privire la activitatea de colectare, cu intenție comercială, a datelor furnizatate de ei și, în general, cu privire la scopurile remuneratorii care stau la baza serviciului.
Informațiile furnizate de Facebook „erau generice și incomplete și nu furnizau o diferență adecvată între utilizarea necesară a datelor pentru personalizarea serviciului și utilizarea datelor pentru desfășurarea de campanii publicitare specifice.