EXCLUSIV ONLINE // Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ștefan – Radu Oprea, a declarat în deschiderea celei de-a a doua ediție a International Business Forum – IBF 2019, că prioritatea României în anul 2019 a fost recâștigarea comerțului pe piețele externe tradiționale.
“Obiectivul principal al României, al diplomației comerciale, este recâștigarea piețelor tradiționale. Ce s-a întâmplat între timp? Doamna prim-ministru Viorica Dăncilă a fost lider al acestei ofensive al recâștigării piețelor tradiționale, acele piețe unde produsul românesc este cunoscut pentru calitate, pentru performanțele lui. Vorbim despre toată zona Magreb, Egipt, Algeria, Maroc, inclusiv statele din zona Golfului. Au fost foarte multe misiuni diplomatice, o prezență activă a Guvernului României, împreună cu mediul de afaceri pe aceste piețe”, a preciat ministrul Ștefan-Radu Oprea.
Acesta a subliniat de asemenea importanța performanțelor românești pe piața americană și pe piața din statele arabe.
“Avem balanță economică pozitivă cu Statele Unite ale Americii, cu Canada, cu state din zoa Golfului, țări care ne așteaptă. Am reușit cu Ministerul Agriculturii și cu reprezentanții noștri, ai ministerului, pe spațiul respectiv, să asigurăm oportunități pentru un comerț însemnat.
Pe pajiștea verde din față Casei Albe, la acea conferință de presă, președintele Trump a spus un lucru: ”Trade is good”, ceea ce înseamnă că relația comercială între România și Statele Unite este pe o tendință ascendentă. Pot să vă spun că în raport cu balanță comercială, 2 miliarde de dolari este cifra comerțului bilateral. Deci produsele românești sunt produse competitive pe cea mai competitivă piață din lumea asta”, a mai precizat minsitrul Ștefan-Radu Oprea.
Acesta a anunțat lansarea unui nou program pentru încurajarea externalizării companiilor românești, este vorba despre programul „Start Export”.
Ministrul a explicat că programul va avea mai mulți piloni. Unul dintre aceștia este incubatorul de afaceri, prin intermediul căruia vor fi testate cele mai bune metode de a ajunge pe piețele externe. Îna cest sens Camerele de comerț și industrii vor avea un rol important.
“Ne propunem o prezență mai activă în Camera de Comert și Industrie a României, acolo unde delegațiile internaționale vin. Încercăm să creem o platformă în care să ne regăsim cu toții, să vedem mai bine capacitatea de export a României”, a declarant ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.