Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 9,9% în primele cinci luni ale acestui an, la 42.549 unităţi, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 3,8%, la 791.143 de unităţi, relatează Mediafax. Vânzările Dacia pe piaţa franceză au continuat astfel evoluţia negativă consemnată în primele patru luni, când au înregistrat un declin de aproape 10%.
La finalul primelor cinci luni cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,38%, în scădere de la 5,52 la sfârşitul lunii aprilie. În intervalul similar din 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,19%.
Înmatriculările Dacia au scăzut în luna mai cu 10,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 6.783 de autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 4,74%.
Piaţa auto franceză a consemnat în luna mai o scădere de 4%, la 143.059 de autoturisme noi înmatriculate.
Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 9 în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 19.163 de unităţi comercializate în primele cinci luni şi o cotă de piaţă de 2,6%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 15.820 autoturisme noi înmatriculate şi o cotă de 2%.
În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziţia 67, cu 2.861 de unităţi înmatriculate şi o cotă de 0,4%, Dacia Logan MCV II, pe locul 81, cu 2399 unităţi şi 0,3% cotă de piaţă, precum şi Dacia Dokker, pe locul 100, cu 1.726 unităţi şi o cotă de 0,2%.
În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primele cinci luni de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 20,3%, şi Skoda, cu 2,6%.
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 1,9% în primele cinci luni, la 197.627 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,98%, faţă de 25,42% în urmă cu un an.