Ministrul Turismului, Elena Udrea, va aloca 75% din bugetul pe 2009 pentru finanțarea unor proiecte de investiții în infrastructura turistică, cuprinse în Programul de dezvoltare a produselor turistice, arată un comunicat transmis de instituție.
Unul dintre cele mai importante obiective prezentate de Ministrul Turismului, joi, este dublarea numărului de vizitatori străini până în 2015. Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, prezentate de Udrea, sosirile turiștilor străini în România s-au situat anul trecut la 1,343 milioane, în creștere cu 5.6% de 2009, în timp ce înoptările au însumat 2,75 milioane, cu 3,7 mai multe,anunță Mediafax.
Conform ministerului, proiectele constau în amenajări de plaje, miniporturi, foișoare de observare turistică, dezvoltare de zone de schi, amenajare de trasee de schi, construcții de refugii de creastă, construcția unui complex balnear, amenajarea unui parc balnear, construcții de centre de informare, modernizări baze Salavamont, reabilitarea de trasee turistice montane etc.
Turismul din România, promovat pe internet
Elena Udrea a menționat că dorește ca proiectele să demareze cât mai repede și că este nevoie de promovare pe internet. Planul de marketing propus de minister recomandă crearea unui portal web cu date complete despre România și crearea unei baze de date referitoare la potențialii clienți.
Deși planul de marketing oferă linii directoare strategice până în 2015, compania care l-a efectuat, Horvath HTL, recomandă ca bugetul disponibi să fie cheltuit în perioada 2011-2013, afirmând că dacă se concentrează bugetul în perioade mai scurte, se generează o mai mare presiune asupra grupului țintă.
Astfel că, pentru 2011-2013, consultantul propune ca bugetul de 72,4 milioane de euro să fie repartizat în câte 21,5 milioane de euro pentru 2011 și 2013, iar pentru 2012 – 29,4 milioane de euro, potrivit Medifax. Pentru anii 2014-2015, Horvath propune cheltuirea unui buget de 46 de milioane de euro, 28,5 milioane de euro din această sumă urmând să fie alocați pentru comunicare.
Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit în urma cererii de oferte organizate în octombrie 2010 de minister și face parte din programul de redefinire a imaginii turismului românesc finanțat din fonduri europene nerambursabile.