Grupul suedez se angajează să reducă costurile în condițiile în care cererea scade într-un ritm accelerat și anunță și eventuale restructurări, arată Reuters.
Electrolux a avertizat cu privire la o scădere abruptă a cererii pentru electrocasnicele sale în Europa și în SUA, ceea ce a determinat grupul să se angajeze într-un plan major de reducere a costurilor și a făcut ca acțiunile sale să scadă cu până la 7 procente.
Perspectivele sumbre ale celui de-al doilea mare producător de electrocasnice din lume, după Whirlpool, reprezintă unul dintre cele mai clare semne ale efectelor pe care inflația ridicată le are asupra consumatorilor.
Compania suedeză a declarat luni că cererea în al treilea trimestru a scăzut într-un „ritm semnificativ accelerat” față de al doilea trimestru și că se așteaptă ca vânzările să rămână slabe în SUA și Europa și anul viitor.
Președintele și directorul executiv Jonas Samuelson a declarat că se așteaptă ca încrederea consumatorilor să rămână scăzută în Europa, adăugând „cred că oamenii vor ține foarte strâns de banii lor”.
Consumatorii atât din Europa, cât și din SUA se confruntă cu o combinație de inflație mai mare și rate ale dobânzii în creștere.
Acțiunile grupului au scăzut cu 2,33% în tranzacțiile de la sfârșitul dimineții, după ce au scăzut cu până la 7%.
Reducerile din cadrul grupului vor viza atât costurile variabile, cât și cele structurale, a precizat Electrolux, acordând o „atenție deosebită” eliminării ineficiențelor din lanțul de aprovizionare și producție.
Compania va prezenta planul în mai multe detalii, inclusiv un „potențial cost material de restructurare”, atunci când va publica rezultatele celui de-al treilea trimestru, pe 28 octombrie.
Electrolux România, subsidiara unuia dintre cei mai mari producători de electrocasnice la nivel mondial, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,08 miliarde de lei, în urcare cu 29,4% față de 2020, iar profitul net a avansat cu 8%, la 21,49 milioane de lei.
Compania suedeză, care a preluat în 1997 fabrica de la Satu Mare, este considarată lider pe piața de electrocasnice.
Electrolux a fost desemnat cel mai de încredere brand la două categorii de electrocasnice, Cuptoare și Plite, în 2021, potrivit studiului independent Consumer Choice Award, realizat de compania de cercetare More-Netquest Group.
Premiile au fost acordate pe baza votului consumatorilor români, care au clasat electrocasnicele Electrolux în topul preferinţelor acestora, din punct de vedere al satisfacţiei și gradul de afinitate faţă de brand.