E doar începutul, prima companie aeriană care se prăbușește în urma grevelor personalului

Publicat: 05 07. 2022, 15:56
O grevă ar putea costa SAS aproape 100 de milioane de coroane suedeze (10 milioane de dolari) pe zi, sursă foto: captură YT

Compania aeriană scandinavă SAS și-a cerut insolvența, în Statele Unite, pentru a putea implementa un plan de restructurare, avertizând că acțiunile de grevă ale piloților i-au afectat poziția financiară și lichiditatea, potrivit Euronews.

Prima grevă masivă – primul faliment răsunător

SAS, cu sediul în Stockholm, Suedia, trebuie să atragă acum noi investitori și să reducă costurile în întreaga companie, inclusiv pentru personal și pentru avioanele închiriate care stau inactive din cauza spațiului aerian rusesc închis și a unei redresări lente în Asia.

Discuțiile salariale dintre compania aeriană SAS și piloții săi au rămas fără rezultat luni, declanșând o grevă care pune în pericol viitorul transportatorului și agravează haosul călătoriilor în Europa, în sezonul vacanțelor de vară.

Acțiunea este prima grevă majoră de când companiile aeriene încearcă să profite de prima redresare completă a călătoriilor de agrement după pandemie. Urmează luni de discuții între angajați și conducere, în timp ce compania aeriană încearcă să-și revină de impactul restricțiilor fără a-și asuma costuri cu care crede că i-ar fi imposibil să concureze.

În același timp, angajații din toată Europa cer creșteri ale salariilor în timp ce se luptă cu accelerarea inflației. O grevă ar putea costa SAS aproape 100 de milioane de coroane suedeze (10 milioane de dolari) pe zi, a calculat analistul Sydbank Jacob Pedersen, iar vânzările viitoare de bilete ale companiei vor avea de suferit.

Acțiunile SAS au scăzut cu 4,7% în urma informațiilor. ANPC, despre haosul din aeroport: Sunt 73.000 turiști păgubiți și au de recuperat peste 10 milioane euro. Peste 600.000 de călători au făcut reclamații CITEȘTE ȘI ANPC, despre haosul din aeroport: Sunt 73.000 turiști păgubiți și au de recuperat peste 10 milioane euro. Peste 600.000 de călători au făcut reclamații.