Dacia şi Ford: România are prea multe maşini vechi. Este nevoie de mai multe tichete Rabla, iar programul Prima mașină trebuie să fie mai bun
Reprezentanții Dacia și Ford susțin că în România circulă în continuare prea multe mașini vechi, iar gradul de poluare crește de la an la an.
„Avem peste 3,5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie înclocuite cu vehicule noi şi pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numărul pe care îl avem acum. În ceea ce priveşte programul Prima maşină, acesta trebuie să fie mai bun. Considerăm că ar trebui să existe o perioadă de rambursare mai lungă, poate de 7 ani (faţă de cinci ani, n.r.)”, a declarat Nicolas Maure, directorul general al Dacia Renault România, potrivit ZF.
Acesta susține că o problemă cu care se confruntă România este că nu are o piață internă a autovehiculelor. El mai spune că planurile Dacia Renault România vizează dezvoltarea activităţilor de inginerie şi tehnologie în România şi astfel şi crearea unor sisteme hibrid şi de vehicule autonome.
Nicolas Maure a vorbit şi de exodul personalului calificat din sector. „Trebuie să facem ceva ca să-i putem opri pe aceşti specialişti să rămână să lucreze în ţară”, a mai afirmat Maure.
În România circulă o mașină nouă la 3 vechi importate, în Polonia proporția este de 1 la , iar în Franța importul de maşini rulate este chiar şi mai mic, a susținut directorul general al Dacia Renault România.
„Există foarte mult potenţial, pentru că dacă ne gândim că ţara are 20 milioane de locuitori, industria auto este destul de scăzută. La o mie de locuitori se vând opt maşini noi, ceea ce este destul de bine şi ne dă un indiciu privind capacitatea bună a pieţei. În cazul maşinilor ecologice, avem o problemă cu infrastructura, iar condiţia de a avea maşini care să întrunească multe condiţii de siguranţă nu este valabilă. Piaţa internă s-a rputea dezvolta foarte mult. Mi se pare nedrept că această ţară primeşte ceea ce ţările dezvoltate nu mai folosesc în prezent. Recomandăm autorităţilor să creeze o piaţă corectă. Când cumperi o maşină vrei să fii protejat, în calitate de consumator. Acest import paralel al unei pieţei aproape negre din străinătate reprezintă o problemă”, a susținut, la rândul său, Valerio Brenciaglia, director general al Ford România.
Acesta este de părere că în România este nevoie de un nou nivel de parteneriate între producătorii de maşini, sistemul bancar şi clienţi
.
„Acest proces trebuie să fie transparent. Trebuie să fie şi fezabil. Se vorbeşte foarte mult de maşinile electrice, dar nu doar acolo trebuie să fie soluţia. În Germania, de exemplu, se dezvoltă noi tehnologii inteligente, dar şi curate. Dar noi numim acest lucru puterea alegerii. Avem o flotă de maşini cu 90% sub Euro 6 şi 10% sub Euro 5. În România nu ai unde să încarci maşina electrică, nu avem legislaţie pentru aşa ceva. Maşinile vechi din ţările occindentale intră fără ca noi să facem ceva pentru maşinile noi”, a declarat Brenciaglia.
Acesta a mai afirmat că trebuie găsite soluții pentru maşinile aflate la prima înscriere: „Este vorba de crearea unei posibilităţi ca românii să-şi achiziţioneze maşini noi, trebuie să creăm stimulente extraordinare. Potenţialul pieţei este mare, pentru a crea posibilitatea ca un client român să conducă o maşină curată şi sigură trebuie să facem un fel deînţelegere generală între toate părţile implicate. Nu sunt atât de absurd să cer să reducem TVA la 0. Aş fi de acord cu un program prin care oamenii să poată achiziţiona o maşină Euro 5, care este mai proaspătă. Numărul maşinilor care poluează creşte de la an la an”.
Ela mai afirmat că ”industria auto s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme”, deși nu ar putea aprecia dacă, în termen de tehnologie, se dezvoltă la fel precum cea de calculatoare.