Dacia Duster a obţinut un scor de 74% pentru protecţia oferită adulţilor şi 29% pentru dotările de siguranţă.
“Duster nu a reuşit să impresioneze Euro NCAP. Performanţele maşinii în materie de siguranţă sunt mult sub cele demonstrate de ale automobile noi prezente pe piaţa europeană. Este dezamăgitor că Renault nu acordă siguranţă maşinilor”, declară reprezentanţii Euro NCAP într-un comunicat.
Oficialii Euro NCAP îşi exprimă dezamăgirea că un constructor precum Renault nu acordă aceeaşi prioritate siguranţei modelelor Dacia ca celor comercializate sub brand propriu.
În timpul testelor efectuate de Euro NCAP pentru Duster, spaţiul pasagerilor s-a comportat bine în cazul impactului frontal. Uşa de la portbagaj s-a deschis, lucru considerat ca fiind un minus pentru siguranţă. Structurile din componenţa bordului, de pe partea şoferului, s-au dovedit a fi riscante.
La testele pentru siguranţa pietonilor, bara de protecţie şi partea din faţă a capotei au arătat o protectie slabă şi nu au fost punctate. În schimb, capota asigură o protecţie bună în situaţiile în care ar putea lovi capul unui copil. Lucrurile nu stau însă la fel şi în situaţiile în care ar putea fi lovit un adult, unde riscurile sunt mai mari.
Modelul testat a fost Dacia duster 1.5 Dci Laureate.
Euro NCAP organizează teste pentru maşinile cele mai populare, vândute în Europa.