Românii îşi fac tot mai des cumpărăturile pe internet. Fie că vorbim despre biletele de avion, pachetetele turistice sau echipamentele IT, toate au înregistrat o creştere semnificativă anul trecut. Per total, în 2011, comerţul electronic a crescut cu 24 de procente.
Volumul comerţului electronic cu plată online a fost de 159 de milioane de euro. Creşterea s-a datorat în primul rând campaniilor şi promoţiilor desfăşurate de jucătorii din industrie.
„Anii trecuţi, foarte mulţi cumpărători au făcut prima tranzacţie din viaţa lor cu un card în mediul online, iar trendul este clar semnificativ în creştere, din ce în ce mai mulţi români îşi folosesc cardul. Din ce în ce mai mulţi români folosesc cardul în România”, a declarat Cristian Herghelescu, managerul unei companii online.
Cele mai mari tranzacţii au fost înregistrate în domeniul turismului, software, segmentului IT şi cel al jucăriilor. La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii cum ar fi cărţile, biletele la spectacole sau cupoanele de reduceri.
Pentru 2012, reprezentanţii companiilor online estimează o creştere care va depăşi suma de 200 de milioane de euro.