Cum să-ți schimbi furnizorul de energie electrică sau de gaze în 24 de ore. Aplicația lansată de ANRE
ANRE va lansa aplicația care leva permite românilor să își schimbe furnizorul de energie în 24 de ore. Dacă până acum, clienții aveau de așteptat chiar și mai bine de o lună pentru soluționarea cererii, alternativa digitală dezvoltată de ANRE reduce timpul la doar 24 de ore.
Aplicația se numește POSF va fi disponibilă de la jumătatea lunii noiembrie.
Clienții trebuie mai întâi să își facă cont, apoi să identifice locul de consum.
Consumatorul poate vedea contractele pe care le are în derulare, apoi să compare ofertele de pe piață. Oferta selectată poate fi văzută în detaliu. În aplicație trebuie introdus indexul, care până acum era citit de furnizor, fiind necesar să fie atașată și o fotografie care să arate că indexul transmis este corect.
Probleme cu emiterea facturilor
Unul dintre marii furnizori activi pe piața de energie electrică nu a mai emis facturi din luna mai pentru clienții care nu se încadrează la cele două plafoane prevăzute de Ordonanța 27, a declarat Zoltan Nagy Bege, vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, joi, pe B1 TV, la „News Pass” cu Laura Chiriac.
„Explicația companiei este că avut dificultăți în adaptarea sistemului informatic de facturare, de emitere a facturilor, după modificările legislative care au venit din aprilie încoace, Ordonanța 27, Ordonanța 42, Legea de aprobare a Ordonanței 27, cred că e Legea 206, acum Ordonanța 119”, a continuat el.
Întrebat câte modificări de lege au fost făcute în total, Zoltan Nagy Bege a precizat: „Păi, asta, ultima, Ordonanța de 27, a fost emisă în martie și a fost modificată cu Ordonanța 42, cu Legea 206 și acum cu Ordonanța 119. Dacă vorbim de perioada 1 noiembrie 2021 – septembrie 2022, de când se aplică compensări sau plafonări, deci dacă plecăm de la Ordonanța 118 din 2021, sunt 10 acte normative care reglementează domeniul”.
„Ce pot să vă spun este că sunt și alți furnizori în piață și am constatat întârzieri în emiterea facturilor în această perioadă și la alți furnizori, dar o perioadă atât de lungă să nu fie emise facturi deloc nu se întâlnește la toți furnizorii. Unii s-au adaptat mai repede, alții mai târziu, vedem că sunt unii care nici măcar în patru-cinci luni nu reușesc să pună la punct aceste sisteme informatice”, a adăugat vicepreședintele ANRE.