Cum să nu-ți iei țeapă de Black Friday. Un consultant economic avertizează
Vineri, 13 noiembrie, este Black Friday. Reducerile importante, dar și țepele au devenit celebre cu acest prilej, motiv pentru care este nevoie de decizii înțelepte. Adrian Negrescu, consultant economic, oferă ponturi în acest sens.
„Haideți să fim puțin mai responsabili! Nu mai credeți tot ce spun comercianții din online, că vor crește vânzările, că au reduceri foarte mari și tot așa, pentru că acestea nu sunt decât niște trucuri pentur a vă atrage. Spre exemplu, pe lângă marile oferte din online, oamenii se împrumută acum la IFN-uri pentru a-și cumpăra de Black Friday lucruri de care, până la urmă, nu au nevoie”, atenționează Negrescu, potrivit Ziare.com.
Cele mai mari țepe de Black Friday
Shopping-ul compulsiv îi ajută pe comercianți să abordeze diverse stratageme, atenționează Negrescu. Încasează bani pentru ceea ce nu au pe stoc, motiv pentru care comenzile ajung foarte târziu. De aceea, în cazul mobilei cumpărate din magazine mai puțin cunoscute, se recomandă deplasarea în showroom.
„Au apărut pe piață foarte multe magazine online cu oferte tentante dar în spatele lor nu se află stocuri. Sunt puse, pur și simplu, pe site, iar în baza comenzilor pe care le primesc ulterior fac achiziția bunurilor respective. De aici și termenele de livrare tot mai mari. Și îi vedem pe reprezentanții marilor magazine online care spun că se așteaptă la termene mari de livrare. Păi da, pentru că, se folosesc exact de această stratagemă. Este importată din statele cu tradiție în Black Friday. Adică lansăm oferta și de abia după aceea importăm bunurile. De ce fac acest lucru? Pentru că 90% din firmele care activează în online sunt slab capitalizate. Adică nu au bani pentru a-și asigura stocuri.
În special, în zona de accesorii și mobila sunt cele mai mari probleme. Acolo întârzierile de livrare pot ajunge și la câteva luni și asta pentru că nu există un regulament clar și bine definit și nici o legislație bună în vigoare. Așa, fiecare comerciant poate amâna la nesfârșit livrarea produsului”, a mai declarat Negrescu, potrivit sursei citate.
O altă țeapă frecventă este vânzarea produselor resigilate.
„Un alt truc este să intrăm pe site-ul producătorului pentru a vedea prețul real al produsului. Este o metodă care se practică frecvent în străinătate. De pildă, dacă vrei să îți cumperi un televizor, te poți duce pe site-ul producătorului să vezi care este prețul oficial de vânzare. Din ce vezi pe site-ul producătorului și ce oferă comerciantul online îți dai seama dacă este o diferență considerabilă de preț, adică o reducere mare sau nu Mare atenție! Se importă și se vând acum, în perioada de Black Friday, tot ce înseamnă produse din offline, de pildă televizoare care au fost ținute la raft pentru vânzare și exemplu sau produse electrocasnice care au fost ținute în magazine. Sunt produse folosite care acum sunt vândute cu discounturi mari printre produsele de Black Friday. Este o metodă prin care magaznele își reduc stocurile și încearcă să-și reducă din pierderi”, a mai declarat specialistul.
Totodată, specialistul atenționează cu privire la importanța documentării înainte de achiziție.
„Este foarte important să verifici dacă site-ul respectiv are o firmă în spate și, mai ales, dacă acea firmă se află sau nu în faliment. Există în continuare, firma care se află în insolvență sau în faliment care continua să vândă produse online fără ca acele produse să existe”, a completat Negrescu, potrivit sursei citate.