Cum își păcălesc băncile clienții: UniCredit Țiriac Bank, sancționată pentru furnizarea de informații imprecise

Publicat: 04 04. 2011, 22:57
Foto: romania-insider.com

Unicredit Țiriac Bank a fost sancționată de Protecția Consumatorului din cauza unor nereguli în emiterea documentelor bancare, după c e autoritățile au descoperit că unul dintre clienții băncii nu a primit informații precise și complete despre serviciile contractate de la unitatea bancară.

O filială a băncii din Galați a fost amendată în luna februarie, după ce un client a depus o plângere la Protecția Consumatorilor, care arăta că instituția a emis un document în altă limbă decât oficială.

În urma reclamației, inspectorii au descoperit că extrasele de cont eliberate de filiala UniCredit erau redactate doar în limba engleză, conținând operațiuni codificate, fără a fi explicate.

Înițial, insituția a primit cu avertisment, însă clientul nemulţumit a mai depus o sesizare, în urma căreia Protecţia Consumatorilor Galaţi a amendat banca cu 2.000 de lei.

Unicredit Ţiriac Bank a depus o plângere la Judecătoria Galaţi, susţinând că instituția a fost sancționată de două ori.

Însă în urma unor cercetări amănunțite ale inspectorilor, s-a descoperit că informaţiile de pe documentele bancare eliberate clienţilor erau redactate pe font Times New Roman, cu o mărime mai mică de 12, iar în loc de valoarea DAE, aceştia aflau doar ce reprezintă aceasta.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Galați a amendat în repetate rânduri băncile pentru încălcarea legislației ce protejează clienții.