CRIZĂ de angajați pe litoral. Ce măsuri au luat hotelierii pentru a oferi micul dejun clienților

Publicat: 20 07. 2018, 11:26

În 2018, pe litoralul românesc este criză de angajați, cea mai afectată parte fiind cea de restaurante.

Astfel, hotelierii au fost nevoiți să găsească soluții pentru a-și onora comenzile, însă găsesc din ce în ce mai greu firme dispuse să preia această activitate, iar unii chiar renunță definitiv la servirea mesei pentru turiști, pierzând, astfel, din start o cincime din volumul vânzărilor.

„Avem informații – dar nu pot divulga numele unităților respective, pentru că le-aș face un deserviciu – că sunt hoteluri la mare care nu-și pot deschide restaurantele din lipsă de personal. Deocamdată sunt în jur de 10, dar tendința este îngrijorătoare și, dacă statul nu găsește o soluție, numărul lor va crește exponențial anul viitor”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), pentru profit.ro.

Acesta a mai precizat că, neasigurând serviciile de mic dejun, aceste hoteluri sunt obligate să scadă tarifele cu 20%.

Mai mult, unii hotelieri sunt nevoiți să le returneze turiștilor banii încasați pe micul dejun, iar alții au găsit soluția să-și trimită turiștii să mănânce la un hotel vecin.

„Nemaiservind la restaurantul lui, unde avea un adaos de 200-500%, este nevoit să cumpere micul dejun și mesele de la acel vecin care a reușit să-și facă echipa de restaurant și care cere de la hotelierul suferind prețul întreg, cu un discount de 10-15%”, a afirmat Dragoș Răducan.