CORONAVIRUS | Ministerul Economiei, precizări despre obținerea Certificatelor de Situație de Urgență
Ministerul Economiei face o serie de precizări cu privire la obținerea Certificatelor de Situație de Urgență pentru reprezentanții mediului de afaceri.
Astfel, beneficiarii programelor naționale care au oprit sau au redus activitatea în această perioadă pot obține certificatele, la cerere dacă parcurg mai mulți pași.
Aceștia trebuie să trimită o notificare online către Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare, solicitând suspendarea clauzelor contractuale. Beneficiarii nu trebuie să aștepte răspunsul de la instituție.
De asemenea, ei trebuie să depună o solicitare pe site-ul www.prevenire.gov.ro, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben). Acest document se va folosi, printre altele, în perioada următoare în relație cu instituțiile, pentru obșinerea unor facilități de creditare sau a unor măsuri de sprijin, ori în relațiile comerciale.
Mininisterul Economiei mai precizează că pot primi șomajul tehnic și beneficiarii programelor naționale. În acest sens, este nevoie ca angajatorii să depună, prim e-mail, la agențiile de ocuparea forței de muncă o cerere semnată de reprezentantul legal, o declarație pe propira răspundere, precum și lista angajaților care urmează să beneficieze de indemnizație.
Pentru a beneficia de ajutorul de șomaj tehnic de 75% nu este necesra niciun tip de certificat
De precizat este că nu este Certificatele de Situație de Urgență nu sunt necesare pentru obținerrea șomajului tehnic de către angajații companiilor care își reduc sau întrerup activitatea din cauza crizei generate de pandemia de COVID-19.
Actele adiționale vor fi încheiate după ce se va încheia starea de urgență.
Cât despre societățile care și-au început activitatea perioada decembrie 2019 – februarie 2020, acestea pot alege certificatele de TIP 1, solicitând acordarea indemnizație ca urmare a întreruperii totale sau parțiale a activității din cauza efectelor măsurilor impuse de autorități în perioada stării de urgență.
Certificatele de Situate de Urgență, eliberate exclusiv online
Reprezentanții Ministerului mai precizează că Certificatele de Situate de Urgență vor fi solicitate și eliberate, exclusiv online, iar declarația pe propria răspundere se va putea descărca dintr-o aplicație dedicată și nu este diferită în funcție de tipul certificatului de urgență.
De asemenea, reprezentanții instituției subliniază că ”orice operator economic a cărui activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 și a înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020 sau este închis poate solicita CSU pentru a fi ajutat în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități/ măsuri de sprijin (cum ar fi plata utilităților, în relațiile comerciale etc.)”.
Mai multe detalii despre obținerea Certificatelor de Situații de Urgență pot fi găsite AICI