De câteva zile, magazinele se golesc mai ceva ca-n perioada sărbătorilor. Pe fondul isteriei legate de coronavirus, în mai multe mari magazine din Capitală și țara, rafturile sunt golite cu repeziciune. Și deja apar primele semne ale unei crize alimentare reale. Marile magazine par bine aprovizionate cu apă, carne, fructe și alte produse, dar drojdia aproape că nu mai există, iar pastele se mai găsesc numai în două-trei sortimente.Aceste produse se mai află pe rafturile micilor magazine, dar în marile hypermarketuri se văd deja efectele problemelor de aprovizionare.
Românii au luat cu asalt magazinele
Mulţi s-au apucat să îşi facă provizii și au dat iama prin magazinele din toată țara. Pe lângă materialele sanitare, românii au golit rafturile de conserve.
Au luat tot ce se poate păstra fără să se strice cât mai multă vreme. În Capitală, Timișoara, Maramureș, de frica noului coronavirus, multe magazine au fost golite în câteva ore.
Unii dintre ei se gândesc la ce este mai rău şi îşi fac provizii pentru câteva săptămâni. Alții trimit pachete pentru rudele stabilite în Italia.
Problemele cu aprovizionare se văd deja în marile lanțuri de magazine la rafturile cu drogdie și paste. Însă autorităţile şi reprezentanţii hypermarketurilor vor să liniştească populaţia şi dau asigurări că nu sunt probleme cu stocurile.
„E adevărat că traficul de consumatori e puţin mai crescut, de asemenea şi volumul de marfă solicitat, în special cel care se referă la mărfurile neperisabile. L-am putea compara, să spunem, cu o zi din preajma unor sărbători. Pentru o bună perioadă de timp, pentru o perioadă de timp previzibilă să zic aşa, nu anticipăm să avem lipsă, sau să avem rafturile goale”, a declarat George Bădescu, director executiv al Asociației marilor retaileri comerciali din România.
Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, s-a întâlnit cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, pentru a discuta despre măsurile de sănătate publică instituite de către Guvern și Ministerul Sănătății în această perioadă. Una dintre măsuri este aceea de a recomanda angajaților să evite călătoriile în zone în care evoluează COVID-19.
„În perioada următoare, marile rețele comerciale vor lua măsurile ce se impun pentru a se evita aglomerările din cadrul magazinelor, reamintind consumatorilor că există posibilitatea achiziției online de produse alimentare și nealimentare fie direct de la comercianții care au acest serviciu, fie prin aplicații specializate. Ministerul Sănătății a agreat propunerea ca AMRCR să fie informată periodic referitor la informațiile noi despre răspândirea COVID-19″, se arată în comunicatul AMRCR.
Cât despre măști, acestea nu se mai găsesc în farmacii. Ba mai mult, producătorii au crescut prețul. Pe site-uri, un set de 50 de măşti costă și 500 de lei. (Detalii AICI)