Brânza românească a început să-și piardă popularitatea în fața celei din import.
Astfel, producătorii au vândut, în primele cinci luni ale 2018, cu 22% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut, limitându-sela aproximativ 3.900 de tone, în timp ce distribuitorii au achiziționat de peste granițe cu 5% mai mult, depășind pragul de 29.000 de tone, potrivit economica.net.
De asemenea, în 2017, România a consumat din restul statelor membre peste 67.400 tone de brânză, cu 8% mai mult decât în 2016, dar a exportat aproximativ 12.700 de tone, cu 22% mai mult decât anul anterior, ceea ce arată că importurile au fost de 5,3 ori mai mari decât exporturile.
Așadar, cel mai mult a fost exportat în Grecia (peste 5.800 de tone) și Italia (peste 3.200 de tone).
„Suntem o piață liberă în care hypermarketurile pot aduce orice produs alimentar sub marca proprie sau pot colabora cu orice distribuitori care și-au creat branduri puternice în spatele cărora sunt diverși poducători”, a explicat Dorin Cojocaru, președintele APRIL (Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui), care atrage atenția că anul acesta atât producța locală cât și consumul sunt pe un trend ascendent.