Consiliul Concurenței: Regula celor "10 minute" pe piața de retail alimentar
Se schimbă modul de achiziție pe piața de retail alimentar. Potrivit Consiliului Concurenței, dacă un hipermarket dorește să cumpere un magazin de peste 400 de metri pătrați, acesta trebuie să se afle la o distanță mai mare de 10 minute de mers cu mașina față de cel mai apropiat magazin al său.
De asemenea, dacă achiziția se referă la un magazin mai mic de 400 de metri pătrați, acesta trebuie să se afle la mai mult de 10 minute de mers pe jos față de un alt magazin aparținând cumpărătorului.
Consiliul Concurenţei a autorizat cu condiţii mai multe tranzacţii pe piaţa de retail alimentar după ce a analizat efectele pe care aceste tranzacţii le pot avea pe piaţă, scrie Capital.
Astfel, tranzacţia prin care Carrefour Nederland BV a preluat magazinele Billa a fost autorizată cu condiţia ca Carrefour să cesioneze trei supermarketuri active pe piaţa din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market şi un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate pe o perioadă semnificativă, de cel puţin 10 ani.
Achiziţionarea a 20 de magazine Real de către Auchan a fost autorizată cu condiţia ca pe două pieţe relevante, Craiova şi Târgu Mureş, să nu crească preţurile de vânzare cu mai mult de 5 % faţă de media preţurilor altor magazine din reţea, pentru o perioadă de 3 ani. De asemenea, acesta şi-a asumat obligaţia de a nu deschide noi magazine pe cele două pieţe relevante, pentru o perioadă de 5 ani.
SC Mega Image SRL a preluat 20 de magazinele aparţinând SC Angst Retail SRL: în urma intervenţiei Consiliului Concurenţei, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla şi s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei şi să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.