SC Grup Feroviar Român, Omnitrax INC și Asocierea SC Transferoviar Grup și Donau 0 Finanz Gmgh sunt companiile care au depus oferte la etapa de precalificare pentru achiziționarea a 51% din acțiunile CFR Marfă. Potrivit Ministerului Transporturilor, aceleași companii au depus oferte și la procedura precedentă.
Anunțul privind vânvarea pachetului de acțiuni a CFR Marfă a fost republicat, pe 16 mai. Venitul mediu anul din activitatea de transport marfă al investitorilor a fost redus de la 100 la 20 milioane euro.
Acțiunile vor fi vândute prin metode combinate cu criterii de precalificare. Astfel, vor avea loc negocieri pe bază de oferte preliminare și angajante și o licitație cu ofertă în plic.
Prețul de pornire al licitației este de 797.058 milioane lei pentru întregul pachet de acțiuni.
Oferta de vânzare este valabilă 180 de zile de la data publicării, dar există posibilitatea de a fi prelungită.
Pentru participarea la negocierea pe bază de oferte preliminare şi neangajante, potenţialii cumpărători înscrişi pe Lista Scurtă vor depune la sediul Ministerului Transporturilor, în plic sigilat, cel mai târziu până în data de 5 iunie, ora 16:00, oferta preliminară şi neangajantă şi comentariile potenţialilor cumpărători înscrişi pe Lista Scurtă asupra proiectului de Contract de Vânzare – Cumpărare de Acţiuni inclus în Dosarul de Prezentare.
Comisia de Privatizare va purta negocieri cu fiecare potențial cumpărător înscris pe Lista Scurtă începând cu 6 iunie, ora 10:00.
Pe 20 iunie, la ora 11:00, Comisia de Privatizare va deschide plicurile cu documentele ofertanților prezenți. Celor care nu se vor prezenta li se vor îanpoia plicurile nedeschise.
Pe 15 mai, Comisia de Privatizare instituită la nivelul ministerului Transporturilor a hotărât să respingă cei trei potențiali ofertanți și să reia procedura de privatizare a CFR Marfă. Decizia a fost luată după ce s-a constatat că ofertele depuse de cele trei companii erau incomplete.
”Membrii Comisiei de Privatizare au respins ofertele pentru că erau neconforme, deci incomplete. De exemplu, unul dintre competitori a susţinut că are scrisoare de garanţie bancară direct de la bancă, dar după verificarea dosarelor s-a constatat că nu o avea. Alt competitor a spus în documentele de precalificare că are domeniu de activitate sectorul feroviar, însă la verificarea documentelor s-a constatat că erau trecute şi alte activităţi”, a declarat la momentul respectiv Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.