Compania Yahoo, reduceri de personal: 1600 de angajați își vor pierde locul de muncă

Compania Yahoo, reduceri de personal: 1600 de angajați își vor pierde locul de muncă
foto: computerworld.com

Compania Yahoo a anunțat, prin vocea directorului executiv Marissa Mayer, că va face reduceri de personal care includ concedierea a 15% din angajați (1600 de posturi) și să închidă mai multe sucursale, conform nr.news-republic.com.

Planurile vor fi anunțate după rezultatele ultimului semestru de afaceri ale Yahoo, spun surse familiarizate cu situația. Nu a fost specificat care dintre unități vor fi închise.

Investitorii au presat compania să vândă afacerea principală decât să creeze o companie independentă prin vânzarea sau distribuirea de noi acțiuni ale afacerii, în ciuda faptului că o vânzare va implica, cel mai probabil, și taxe.

Luna trecută, investitorul Starboard Value LP a trimis o scrisoare către Yahoo prin care a subliniat că Mayer, împreună cu echipa ei de conducere, ridică posibilitatea unei lupte de împuterniciri. Scrisoarea mai spunea că Mayer și alți membri al comisiei de conducere trebuie să plece.

Este încă neclar dacă planul pe care urmează Mayer să îl facă public va satisface cererile acționarilor, dar tăierea costurilor ar putea face compania Yahoo mai atractivă pentru eventualii cumpărători.

Fran Shammo, executivul financiar al Verizon Communications INC, a declarat în luna decembria a anului precedent că această companie americană ar putea fi interesată de achiziționarea Yahoo, dacă ar fi scoasă la vânzare. Lista de alți potențiali cumpărători ar include firme de media, conform analiștilor.

Yahoo avea aproximativ 11000 de angajați în iunie 2015, de la un total de 12500 angajați full-time pe care îi avea în luna decembrie a anului 2014.

Săptămâna trecută, compania a confirmat planurile de a închide birourile din Argentina și Mexic. Yahoo a refuzat să specifice câte joburi s-au pierdut, dar a menționat că birourile erau mici și orientate spre vânzări.

Yahoo s-a străduit să își extindă afacerile online, care includ vânzarea de reclame pentru serviciile de știri, spor și e-mail, în fața competitorilor de la Google și Facebook.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`