Comercianții turci vor să formeze un consorțiu dacă retailerii Carrefour și Metro decid să plece din țara lor
Lanțurile de supermarket-uri din Turcia iau în calcul formarea unui consorțiu pentru cumpărarea operaţiunilor Carrefour și Metro Group dacă cei doi retaileri internaţionali își vor vinde afacerile din această țară, relatează Daily News Turcia, citat de Adevărul.
Proprietarii lanțurilor de magazine din Turcia au găsit deja și idei privind surse de finanțare. Vor atrage în parteneriat unul sau mai multe fonduri de hedging sau vor derula o ofertă publică inițială.
„Niciun lanţ din Turcia nu poate achiziţiona singur un brand internaţional. Cu toate acestea, dacă ne unim capitalurile, cumpărarea acestor lanţuri devine o misiune realizabilă. În plus, putem beneficia de diverse instrumente financiare. Putem derula IPO sau putem discuta cu fonduri străine”, a declarat preşedintele lanţului de supermarketuri Hadim, Ayhan Salman. Magazinele acestuia se află în regiuni precum Bursa, Eskişehir şi Kütahya.
Ayhan Salman susține că Metro și Carrefour au probleme în Turcia deoarece nu au înţeles cultura locală și nu au ştiut să se adapteze pieţei. În plus, Salman este de părere că retailer-ul francez a fost inflexibil, iar situația a fost înrăutățită de faptul că toate deciziile locale au fost luate doar după consultări cu membrii de la sediul central al Carrefour.