CFR Infrastructură a anunțat modernizarea unei căi ferate dintre București și Craiova. Pe această cale ferată se circulă mai greu decât în 1995.
S-au semnat 21 de contracte pentru a se efectua reparații pe o lungime de 61 de km cu speranța că după modernizare restricțiile de viteză vor fi eliminate pe porțiuni mai mari între București și Craiova, a anunțat CFR.
În prezent, pe porțiunea care urmează să fie reabilitată, viteza medie a celui mai rapid tren este de 63 km/h, în timp ce în 1995 viteza medie era de 98 km/h.
Până la modernizarea completă a căii ferate cel mai rapid tren va fi unul din partea companiei Astra Transcarpatic care face 3 ore și 18 minute între Craiova și București, în timp ce, cel mai lent tren este un Regio care oprește în fiecare stație și face 5 ore și 10 minute.
Ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h sunt motivele pentru care 17 contracte au fost semnate. Valoarea totală a acestora este de aproximativ 240 de milioane de lei, fără TVA, conform evz.ro.
Loturile care urmează să fie modernizate în urma semnării contractelor dintre Sucursala CF Craiova și două firme românești Proiect Consult (lider de asociere) – SC Rotary Construcții Mentenanță SA – Euro Construct Trading 98 SRL, respectiv SC Rotary Construcții Mentenanță SA (lider de asociere) – Proiect Consult – Euro Construct Trading 98 SRL sunt:
Sucursala regională CF București și Strabag SRL (Austria) au semnat 4 contracte pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe linia CF București – Videle, în valoarea de 66 de milioane de lei, fără TVA.
Modernizarea urmează să fie realizată pe loturile: