Cel mai căutat job din România în luna aprilie. Peste 70.000 de aplicanți
Vânzările, ingineria sau sectorul financiar reprezintă domeniile care predomină pe piața muncii la nivel național. Aceste domenii se clasează în topul ofertelor din toate județele din România.
Conform unui studiu realizat recent, cei mai mulți dintre aplicanți au ales job-uri în domeniul de vânzări, înregistrându-se 70.000 de aplicări.
De asemenea, pe următorul loc se clasează domeniul management cu peste 50.000 de aplicări, iar pe al treilea loc este domeniul financiar, cu alte aproape 40.000 de aplicări. Cât despre domeniul IT, s-au înregistrat peste 26.000 de aplicări, relatează observatornews.ro.
Topul domeniilor cu cele mai multe oferte
Pentru luna aprilie, topul domeniilor cu cele mai multe oferte active de joburi este reprezentat de vânzări, după care IT, telecom, management, financiar, contabilitate și nu în ultimul rând, inginerie.
Județele Brașov și Arad au înregistrat numeroase oferte în Inginerie, iar un alt județ care stă bine la acest capitol este județul Cluj în ceea ce privește nevoia de informaticieni. Totodată, un alt domeniu cu multe oportunități este cel pentru specialiștii în logistică, oferite de București și Ilfov.
Se reamintește că munca în sistem hibrid este tot mai prezentă în ofertele de joburi de pe platformele cu anunțuri pentru locuri de muncă. În acest context, 16% dintre anunțurile de joburi prezintă acest beneficiu pentru cei care doresc să lucreze atât de la birou, cât și de acasă.
De asemenea, 10% dintre joburi oferă candidaților beneficiul de a lucra de acasă, acest lucru a rămas la un nivel ridicat. Acestea au atras și ele peste 15% dintre aplicări și au reprezentat aproximativ 5% din volumul de căutări înregistrate după cuvinte cheie.
Candidații români aleg job-urile care afişează salariile
Descrierea salariului în ofertele de joburi de pe platformele de profit, reprezintă un plus pentru cei care aleg să îl facă public, deoarece majoritatea candidaților aleg job-uri și în funcție de acest criteriu. Acest fapt se întâmplă mai ales pe fondul creșterii inflaţiei. Astfel că, alegerea job-urilor care afişează salariul reprezintă o metodă tot mai vizibilă în căutarile românilor în ceea ce privește locul de muncă.
Potrivit ultimelor informații, anunţurile care precizează în descrierea postului și salariul, primesc cu 37% mai multe CV-uri.