EXCLUSIV ONLINE // Pierderi foarte mari pentru aeroporturile din țară în următoarea perioadă. Din cauza restricțiilor de călătorie mai multe curse au fost anulate, iar cele care încă operează curse au un grad de încărcare foarte mic. Cu toate acestea aeroporturile din România trebuie să funcționeze la capacitate maximă pentru a asigura serviciile în aeroport. Directorul Aeroportului din Iași avertizează că acest lucru poate duce la o situație gravă din punct de vedere economic, dar și din cel al siguranței, având în vedere că mulți pasageri nu declară la sosire din ce zone vin.
”Certificarea unui aerodrom înseamnă certificarea unor posturi cheie. Aceste posturi sunt, ca număr de oameni, autorizate la ceea ce înseamnă certificarea aeropotului, nu la ceea ve înseamnă numărul de persoane care tranzitează. Din acest punct de vedere atâta timp cât nu declară autoritățile închisă circulația aeriană a transportului de persoane, noi va trebui să facem aceste cheltuieli pentru a menține Aeroportul din Iași. Decizia asta nu se ia la nivelul Iașului, decizia asta se ia la nivelul Ministerului Transportului sau în cazul situației de urgență Ministerul de Interne. Așa cum a luat Israelul, așa cum a luat Italia, așa cum inclusiv America a restricționat zborurile de peste ocean, același lucru trebuie să se întâmple și la nivelul Statului Român” a declarat pentru B1.ro Cătălin Bulgariu, director al Aeroportului din Iași.
Acesta a mai precizat că în următoarea perioadă Aeroportul va avea pierderi de peste 80% iar administratorul Aeroportului din Iași, Consiliul Județean, nu poate aloca fonduri pentru că acestea ar fi considerate ajutoare de stat.
”Dacă ne uităm la cifre în acest moment noi ar fi trebuit să avem undeva la 55.000 de pasageri în primele 15 zile ale lunii și nu am ajuns nici la 30.000, iar luna trecută în ultima săptămână am pierdut undeva la 10.000 de pasageri. Pentru perioada următoare uitându-ne la valorile de trafic probabil pe luna aprilie vom fi undeva la 10-15.000 de pasageri, dacă nu se închid cursele dintr-un prognostic de peste 110.000 pe luna aprilie. Media se face pe sezon, unde media pe sezon, adică din martie până în septembrie media este undeva la 130.000 de pasageri. În aprilie pierderea va fi de peste 80%” a mai spus managerul.
Mai multe aeroporturi din Moldova sunt în aceeași situație în condițiile în care nu erau într-o situație de creștere a traficului.
”Situația este mult mai gravă pe celelalte aeroporturi din țară pentru că sunt foarte multe aeroporturi care nu au avut profit pe anii anteriori, cum sunt Suceava sau Bacăul care de abia au intrat pe autofinanțare și atunci la ei posibilitatea de a fi avut bani în cont este foarte mică. Noi din punctul asta de vedere mai rezistăm o lună de zile dacă mergem în ritmul asta” a mai spus Cătălin Bulgariu.
Atât directorul Aeroportului cât și Poliția de Frontieră au declarat că s-au făcut toate eforturile pentru a încerca să identifice persoanele care au învercat să intre în țară pentru a identifica persoanele care nu au declarat dacă au venit din zone roșii.