Rezultatul analizelor făcute în presă, care au pornit de la o anchetă B1, a stabilit că, într-adevăr, prețurile s-au scumpit în marile magazine, cu puțin timp înainte ca reducerea TVA la alimente să producă efectul invers. Cătălin Striblea a oferit pe blogul său un răspuns celor ce i-au acuzat pe jurnaliștii de la B1 că au creat o anchetă special pentru PSD.
Jurnalistul susține că, în mod firesc, oamenii sunt interesați să afle despre scumpirea mărfurilor de bază, iar jurnaliștii nu pot abandona un astfel de subiect doar pentru că o corporație a spus că scumpirea este sezonieră. Situația este cu atât mai important de dezbătut cu cât, în această perioadă, lumea se aștepta la o ieftinire a prețurilor, nicidecum la efectul invers. ”Și, deocamdată presa se face în interesul cetățenilor, nu al marilor firme. Altminteri, B1 a făcut acest lucru deși are printre clienții de publicitate câteva hipermarketuri”, a remarcat Striblea.
Un alt argument invocat este acela că există anumite suspiciuni, iar statul nu va face verificări dacă nu există o presiune publică: ”Există cel puțin o mare amendă dată unor companii pentru cartelizare. E posibil să se întâmple din nou? Nu știu, dar sunt convins că fără presiune publică, statul nu va face verificări”. În plus, dezbaterea a mai avut rolul de a aduce în spațiul public problema relației dintre producătorii români și supermarketuri, primii plângăndu-se că mare parte din produse vin din afară.
” E fix treaba lui Ponta cum își conduce viața politică, dacă își face sau nu campanie pe baza anchetelor B1. Personal, cred că plimbarea lui Daniel Constantin prin magazine nu a avut sens și nici nu duce la posibilitatea de a rezolva ceva. Niciun preț nu poate fi influențat guvernamental și e o prostie să le spui oamenilor că o poți face”, a răspuns Cătălin Striblea acuzațiilor.
În finalul postării, Striblea laudă meritele pe care le-a avut venirea supermarketurilor în România, dar atrage atenția că este nevoie de ”o nouă lege, care să asculte și cealaltă parte”.