Retailerul Carrefour a anunțat, marți, că a vândut 97 de supermarketuri din Franța unui fond de investiții controlat de grupul de bănci francez Credit Mutuel, pentru suma de 365 de milioane de euro. Locațiile vor fi administrate în continuare de companie și vor opera sub marca Carrefour pentru încă 12 ani, potrivit unei clauze de închiriere prevăzută în contract.
Carrefoure, al doilea retailer al lumii după Wall Mart, a informat prin intermediul unui comunicat de presă că vânzarea urmată de închirierea locațiilor “mature” îi va permite optimizarea folosirii capitalului, care va fi reinvestit pentru dezvoltarea unor locații noi.
Tranzacția confirmă problemele cu care se confruntă grupul chiar pe teren propriu. Carrefour, printre acționarii căruia se numără magnatul produselor de lux Bernard Arnault și fondul de investiții Colony Capital, și-a pierdut din cota de piață în ultimii ani, fiind afectat de o imagine potrivit căreia prețurile sale ar fi prea mari.
În plus pe piața franceză au apărut o serie de magazine mai mici și mai convenabile, potrivit Wall Street Journal.
Creșterea poticnită din Franța precum și problemele cu care s-a confruntat grupul în sudul Europei marcat de criza datoriilor suverane au dus la un bilanț slab pentru Carrefour anul acesta.
Carrefour a subliniat că are dreptul, potrivit înțelegerii, să prelungească de mai multe ori contractele de închiriere pentru cele 97 de locații pe care le-a vândut fondului de investiții La Francaise. Valoarea chiriei fiind de 6,5% din prețul de vânzare, potrivit reprezentanților Carrefour.