Peste 7 milioane de români aveau încheiate polițe RCA, la finalul anului trecut, șoferii au aflat că tarifele au crescut cu ponderi cuprinse între 10 și chiar peste 40%, pe segmentul cel mai riscant.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a elaborat forma finală a proiectului de act normativ privind plafonarea tarifelor asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), pe care o transmite luni Ministerului Finanțelor, pentru a putea fi aprobat în prima ședință de Guvern din această săptămână.
Specialiștii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au decis să schimbe plafonul propus în proiectul anterior privind limitarea tarifelor polițelor de asigurare auto obligatorie, în contextul creșterii tarifelor de referință, dar mai ales a temerilor declanșate de retragerea autorizației de funcționare a liderului pieței RCA, Euroins România.
Proiectul fusese retras, vineri, în urma poziției publice a celor mai importanți actori din piață, după ce fusese pus inițial în dezbatere publică marțea trecută.
Noul plafon, potrivit surselor Gândul, este propus să fie la nivelul prețurilor de vânzare din 28 februarie 2023, în loc de 1 martie 2022, nivel care este cel actual al pieței.
Chiar dacă nu reprezintă o reducere față de calculul estimat pe baza celor mai recente tarife de referință, decizia e menită să prevină scumpirea polițelor.
O a doua modificare importantă se referă la chiria pentru mașina la schimb, care este stabilită nu la nivelul calculat de BAAR, cum apărea în proiectul inițial, ci la un nivel mediu al prețurilor practicate de firmele de închiriere a autovehiculelor.
Rămâne și în ultimul proiect al ASF plafonul de 8% pe comisionul brokerilor, dar și perioada de implementare a plafonului de preț, pentru șase luni.
Cel mai probabil, spun sursele Gândul, proiectul va intra la vot în prima ședință din această săptămână a Executivului, cea de miercuri.