Cardurile a aproximativ 17.000 de clienţi ai CEC Bank au fost blocate din motive de securitate. Este vorba despre carduri Visa. Clienţii au reclamat că se întâmplă ceva în neregulă, iar conducerea instituţiei bancare a decis blocarea dispozitivelor. Informaţiile despre conturi au fost compromise, cel mai probabil prin intermediul internetului.
„Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale”, se arată într-un comunicat al CEC, citat de Mediafax.
Clienţii CEC Bank au fost informaţi că, la nivelul întregii ţări, urmează să fie introduse măsuri suplimentare de securitate.
Pe de altă parte, reprezentanţii CEC au mai anunţat clienţii că nu doar aceştia au fost afectaţi de compromiterea datelor, ci şi ai altor unităţi bancare din România şi din străinătate.
”Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă”, se menționează în comunicatul citat.
Directorul general al VISA România, Cătălin Creţu, a declarat pentru ZF că ştie de „existenţa unei probleme de securitate” la un procesator de carduri din Europa, dar este prematur să dea un verdict în ceea ce priveşte numărul cardurilor afectate. Acesta a precizat că posesorii de carduri care vor detecta lipsa unor sume de bani ca urmare a problemei de securitate, vor primi banii înapoi.
„Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi… Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul „, a declarat oficialul Visa.
O altă bancă afectată de această problemă a fost ING, clienţii băncii fiind anunţaţi că trebuie să se prezinte la sediile sucursalelor pentru schimbarea cardurilor.
Reprezentanții ING au declarat că băncile din România au fost avertizate marți în legătură cu o posibilă breşa de securitate la un procesator european ce ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu carduri, moment în care departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente.
Reţeaua de benzinării OMV lucra cu procesatorul european a cărui breşă de securitate i-ar putea afecta pe posesorii de carduri.
„Circa jumătate din totalul plăţilor efectuate în cadrul OMV sunt plăţi non-cash. Securitatea este cea mai mare prioritate şi, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzacţiile pe bază de card, sistem bazat pe standarde internaţionale. Datele de card de credit ale clientilor noştri nu sunt stocate, în niciun moment, în sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate băncii relevante în forma criptată. Experţii externi au început imediat verificarea sistemelor noastre. Până acum nu au fost evidenţiate probleme în securitatea sistemului. OMV face tot posibilul să sprijine rezolvarea acestei situaţii”, au declarat reprezentanţii grupului petrolier austriac.